Forum Gimnastycy.pl

Pełna wersja: Co na mobilność barków i bioder?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witajcie, potrzebuje zwiększyć mobilność w barkach, bo np odwodzenie ich do tyłu w staniu jest u mnie słąbe, tzn na poziomie głowy, a dalej nie chcą iść - jakieś przykurczone.

Z biodrami jest gorzej, bo mam je zamknięte? np problemem jest u mnie zrobienie siadu po turecku, a o pozycji lotosu to mogę zapomnieć, bo kolana 'uciekają' mi do góry - jeśli wiecie o czym mówie.

a i jeszcze przydałoby się zwiększyć mobilność w stawie skokowym pod przysiady wszelakie.

Myślałem żeby robić mobility przed i po treningu w formie 3-4 ćwiczeń, poprawcie mnie czy dobrze dobrany zestaw, bo szczerze mówiąc nie znam się na tym. Dobór ćwiczeń ograniczony, bo wielogdzinne rozciąganie mi nie służy, treningi okropnie się wydłużają i myślę, żę nie tędy droga.

na barki:
1. 'wyłamywacz' barków, biore kij od mopa i robie 'wymachy' do tyłu
2. 'wyłamywacz' barków, ale w leżeniu na brzuchu z 10 kg obciążeniem i go tak trzymam w takiej pozycji
3. podchodzę do ściany opieram się plecami, wyciągam ramiona do góry i robie 'wyciskanie' - jeżdżenie rękami po ścianie w oparciu o plecy
4. rozciąganie klatki/barków o framugę

na biodra:
1. http://bieganie.pl/img/Marszalek/Ryc.13.jpg - nie wiedziałem jak opisać nawet to ćwiczenie
2. https://treningbiegacza.pl/uploads/media...-20-21.jpg
3. https://treningbiegacza.pl/uploads/media...cza-17.jpg - pozycja gołębia
4. "słowiański" przykuc - wiecie o co chodzi albo to inaczej nazywa się "otwieracz bioder"

5. + coś na łydki, np napieranie stopą o ściane http://www.fabrykasily.pl/upload/gallery...6x1120.jpg

tylko właśnie kwestia czy dobór ćwiczeń jest odpowiedni i po ile, jak je wykonywać? + do tych ćwiczeń rolowanie (foam roller)


Proszę was o pomoc, bo kto jak nie wy - gimnastycy są giętcy jak guma? Big Grin

Wesołych!

szymon6547

dzięki za te informacje napewno mi się przydadzą