Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Trening głównie pod szpagat..
#1

Z racji tego, że zaraz się zacznie nowy rok, to dałem sobie nowy cel, który chcę aby wszedł w życie. Jestem silny psychicznie, więc dam radę tylko potrzebuję sensownego planu. Chodzi zarazem o dwie rzeczy. Plan pod szpagat + żeby fajnie rozciągnąć plecy. Macie jakiś swój plan/ćwiczenia, którymi moglibyście się podzielić ? Jestem mega nowicjuszem jeśli chodzi o rozciąganie, więc proszę o udzielanie się tych, co są ogarnięci w temacie.
Bardzo bym prosił o rady typu:
1. Jak długo trzymać w tym etapie.
2. Napięcie mięśnia czy rozluźnienie.
3. Ile razy w tyg.

Byłbym bardzo wdzięczny jakbyście by mi pomogli, bo to bardzo ważna dla mnie sprawa. Rozciąganie jest niezbędne dla mnie, więc byłoby super jakbym dostał jakiś fajny plan.
Pozdrawiam.

PS. Czytałem/Oglądałem pełno tutoriali, ale jednak wolę przeczytać co Wy macie do powiedzenia.
#2

Czy naprawdę nikt nie jest w stanie w miarę kompleksowo odpowiedzieć w temacie rozciągania? Sam przeszukuję forum w tym temacie i dość mało jest napisane. Gimnastycy raczej są dobrze rozciągnięci, więc wydawało mi się, że i wiedzę na ten temat będą mieli obszerną, a tu trochę mało u was o rozciąganiu. Przydałby się jakiś wątek dedykowany rozciąganiu.
#3

Już jest, wystarczy poszukać. Smile
#4

było mówione o zasadach rozciągania. Założenie jest proste, wyszukać sobie kilka ćwiczeń które nam pasują pod konkretny element, robić od 2 do 5 serii mniej więcej od 10 do 30 sekund ćwiczenie jeśli to statyczne, jeśli dynamiczne 10-20 powtórzeń lub pogłębień w niewielkim zakresie. Wszystko zależy od czasu jakim dysponujemy, jeśli mamy tylko rozciąganie, to starać się robić krótkie przerwy miedzy ćwiczeniami. Ja stosuję tak:

1. Obręcz barkowa- obecnie 6 ćwiczeń i robię obwód zaczynam od dynamicznych pogłębień