Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Motywacja
#1

Motywacja - Jest to przejaw gotowści istoty rozumnej, do podjęcia określonego działania pobudzonego przez szereg procesów fizycznych i fizjologicznych.
W pedagogice wyróżniamy dwa główne typy motywacji zewnętrzną i wewnętrzna.
Zewnętrzna dzielimy na :
Regulacje zewnętrzną: Regulowaną przez nagrody i kary. Człowiek oczekuje za swój wysiłek określonej nagrody bądź kary w przypadku nie wykonania zadanych czynności ruchowych.
Introjekcja: Zachowanie mające na celu uniknięcia negatywnych uczuć , "jeśli nie będę dzisiaj ćwiczyć będę gruby" lub dla uznania w oczach innych osób "patrzy na mnie ta dziewczyna ? To dam z siebie wszystko".
Identyfikacja: Zachowanie motywowane przez wysoko postawione wartości, ćwiczę bo chce być sprawny, zdrowy itp.
Integracja: Utożsamiam się z moim osobistym celem dlatego ćwiczę, chce wykonać 100 pompek, wspieranie ciągiem, rozpiętke itd.
Wewnętrzna: Podejmowanie wysiłku ,ponieważ daje on nam radość, "Nie ważny jest cel podrózy a samo dążenie do niego".

Rozróżniamy dwie orientacje motywacyjne :
Zadaniową i personalna
Pierwsza skupią się na osiągnięciu zadania i przyjemności płynącej z dążenia do niego. Chęć podejmowania wyzwań.
Personalna jest nastawiona na wynik, wygrana z innymi jest ważniejsza niż sam proces uczenia i treningu. Unikanie wyzwań.

Jak obiecałem znalazłem badania panów Deciego i Ryana :

Badania Deciego i Rayana
*W badaniach posługiwał się 7- elementową układanką (Soma). Studentów biorących udział w badaniu podzielono na 2 grupy. Jedna z nich miała po eksperymencie otrzymać nagrodę pieniężną, a druga nie. Odnośnie wyniku badania polecam przeczytać artykuł w języku ang. :
http://www.rochester.edu/pr/Review/V72N6...ture1.html


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości