Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Waga tyłem (Back lever) - 189 cm/87 kg
#1

Cześć,
wrzucam dzisiejsze zmagania z wagą tyłem i proszę o komentarze związane z poprawą wszystkiego co widać i czego nie widać.
Do wagi ćwiczę od 21 miesięcy, ale przez pierwszy rok było to na drążku i nie takim chwytem jak trzeba. Dopiero ostatnie 6-8 miesięcy jest poprawne.
Nigdzie mi się nie spieszy z osiągnięciem tej figury, więc wolałbym się skupić na poprawności wykonania i radości z odkrywania kolejnych niuansów prowadzących o krok dalej Smile
Swoją drogą czy macie może doświadczenia z osobami ćwiczącymi gimnastykę, a będącymi podobnego wzrostu (około 190cm)? Chętnie zapoznałbym się z takimi doświadczeniami, ponieważ zorientowałem się już, że wzrost robi różnicę Wink

#2

Widzę bardzo katujesz wagę tyłem ze złączonymi nogami, ja bym się cofnął i wybrał tą progresję, którą potrafisz zrobić równolegle do ziemi, tutaj masz progresje do wagi tyłem Mrówka:
#3

Rozwijając trochę to, co napisał Chudini, uważam że pozycje statyczne trzeba atakować różnymi bodźcami. Zacząłbym od klasycznych 10 serii takiej pozycji jaką jesteś w stanie utrzymać. Wykonuj je w czasie połowy Twojego maxa. Takie ćwiczenia jak to w pełnej wadze dodaj na koniec treningu, by zapewnić inny bodziec. Jeżeli możesz skorzystać z partnera treningowego, to gorąco polecam. Niech lekko przytrzyma Ci nogi w pozycji pełnej wagi (ale nie odciążając Cię zbyt mocno) Nie wymyślono chyba lepszego sposobu, co poczujesz jak tylko spróbujesz Big Grin Jeśli nie masz partnera wykorzystaj gumę (pewnie trzeba będzie pokombinować i zmienić miejsce ćwiczeń).

Do tego ćwiczenia uzupełniające na korpus (plecy, brzuch) w szczególności sylwetki. Waga tyłem jest pozycją statyczną więc dominującą pracą mięśniową jest izometria. Dlatego przy próbie pełnej wagi ważniejsze od ilości powtórzeń jest przytrzymanie pozycji. Więc wychylaj się do momentu który kontrolujesz i trzymaj.