Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Przeciążone stawy.
#1

Z racji tego, że w sporcie jak to w sporcie często dochodzi do kontuzji, dlatego mam pytanie, bo jestem zielony w tych sprawach.

Od około tygodnia zauważyłem u siebie bóle przedramiona w postaci jakby kucia igłą np. przy ćwiczeniach typu elbow lever, po prostu tam gdzie cały ciężar przenosi się na ramiona. Do tego w prawym nadgarstku przy skrętach czuję często ból pod kciukiem i pod najmniejszym palcem, chodzi mi tu o nadgarstek.

Planuję od 2 września ruszać z nowym treningiem, więc daję odpocząć stawą przez te kilkanaście dni.

Żeby zregenerować dobrze stawy, to piję od dłuższego czasu co dzień na noc 2-3 łyżki siemienia lnianego zmielonego w formie "gluta" + od wczoraj piję żelatynę spożywczą.
Planuję też od dzisiaj pić wywar z nóżek świńskich. Zrobię sobię 2-3 litry wywaru i będę pił po 1-2 szklance dziennie.

I teraz pytania:
1. Czy znacie jeszcze jakieś dobre metody na zregenerowanie stawów ?
2. Jak maksymalnie dać ulgę stawom ? Czytałem w internecie, że dobry jest zimny prysznic na przeciążone stawy, które się odczuwa. Również słyszałem, że na takie stawy dobre są maści rozgrzewające.
Jedni polecają to drudzy tamto.
Co wybrać ?
Zimny prysznic na obolałe stawy, czy rozgrzewająca maść ? Mam Bengaya Smile

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedzi.
#2

W przypadku urazu najpierw schłodzenie w celu zmniejszenia obrzęku, w późniejszym leczenia rozgrzewanie w celu zmniejszenia napięcia mięśni i poprawy ukrwienia tkanek, które z kolei przyspiesza gojenie.W przypadku stawów przeciążonych sprawa jest trochę bardziej skomplikowana bo moim zdaniem przeciążenie to nakładające się w dłuższym okresie mikrourazy - mamy więc w jednym miejscu uszkodzenia powstałe w różnym okresie. Trudno więc powiedzieć co w tym przypadku wybrać. Moim zdaniem lepszym rozwiązaniem jest tutaj systematyczny ruch w pełnym zakresie i we wszystkich płaszczyznach bez żadnego obciążenia.
#3