Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trening
2015-04-10, 18:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-04-10 20:58 przez Dawid.)
Post: #1
Trening
Cześć, mam kilka pytań odnośnie mojego planu i liczę na rozwianie wątpliwości Smile
Przy układaniu planu posiłkowałem się forum, Sommerem i OG.
21 lat, 83kg, 185cm

Cele(od najważniejszego):
-30s wolnego stania na rękach
-pompki w staniu na rękach
-waga tyłem
-waga przodem
- zbić trochę % tkanki tłuszczowej, obecnie 13%

Trening A:
-Rozgrzewka
-Sylwetki wg Newcia
-Stanie na rękach, przerzuty w bok i w przód
-Progresja do wagi tyłem (obecnie krzesełko, kiedyś robiłem już wagę, tylko to zaniedbałem i ostatnio się dowiedziałem, że wagę robi się zaczynając od zwisu podchwytem, więc zaczynam od nowa małymi krokami)
-Obwód (3 razy, przerwy miedzy cwiczeniami 1,5-2min i 3 min po obwodzie):
1)Progresje do pompek w staniu na rękach-obecnie pompki stojac na poręczach (pike)
2)Podciąganie podchwytem w poziomce
3)Przysiady z nogi na nogę (cossack squat?)
4)Pseudo pompki do wagi na ziemi (planche)
5)Podciąganie z odwodzeniem kółek gimnastycznych w poziomie (nogi na krześle)
6)Progresje do przysiadu na jednej nodze z Sommera (akutalnie speed skate squat- nie wiem jak to wytłumaczyć Smile )
Planuje dojść do 8 powtórzeń i zmienić na kolejną wersję ćwiczenia- obecnie robię 4-5 powtórzeń.
-Rozciąganie- skłon

Trening B:
-Rozgrzewka
-Sylwetki wg Newcia
-Stanie na rękach, przerzuty w bok i w przód
-Progresja do wagi przodem (też krzesełko)
Obwód (x3 przerwy tyle, żeby zmienić ćwiczenie i po obwodzie 3min, ):
Tutaj sobie układam zawsze na bieżąco w zależności od tego gdzie ćwiczę, kładę nacisk na wyskok, bo to mój słaby punkt, ćwiczenia, takie, w których jestem stanie wykonać 8-10 powtórzeń
-Rozciąganie-skłon w rozkroku


Trening C: - tutaj nacisk na rozciąganie
-Rozgrzewka
-Dużo stania na rękach, wejścia z pozycji kucznej do stania na rękach, próby do pompek
-Ćwiczenia na barki z hantlami (z mobility work od Sommera)
-Rozciąganie-skłony, mostek, barki

Treningi wykonuje na przymian A-C-B-C-A i w następnym tygodniu B-C-A-C-B,
niedługo nagram filmiki ze stania na rękach do oceny

Pytania:
1)Co byście zmienili, co dodali?
2)Mam możliwość robienia wagi na kółkach, czy to dobry pomysł?
3)Czy 'zakwasy' dzień po rozciąganiu są ok?
4)Przy robieniu sylwetek na brzuchu i plecach czuje lekki ból w okolicach karku, zależy to od ułożenia głowy?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
Teraz,
Reklama:
2015-04-10, 19:55
Post: #2
RE: Trening
Ogólnie, to jeden z rozsądniejszych planów jaki tu widziałemSmile

Pytasz, czy warto robić wagę na kółkach. Oczywiście, że tak. Bardzo ważne w tym ćwiczeniu jest, by robić je w całym zakresie ruchu. Umieć w sposób kontrolowany opuścić i podnieść wagę. Drążek ogranicza zakres ruch, bo nie opuszczasz się z pionu. Kółka są wersją znacznie trudniejszą ale zdecydowanie bardziej rozwojową. Robiąc wagę na kółkach na drążku będziesz miał wrażenie, że odpoczywasz Wink
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 użytkownik lubi ten post
2015-04-10, 20:56
Post: #3
Trening
To odrazu spytam, przy robieniu wagi kółka powinny być ułożone w jednej lini czy np. Lekko przekręcone pod jakimś kątem?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
2015-04-10, 23:47
Post: #4
RE: Trening
(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  Cześć, mam kilka pytań odnośnie mojego planu i liczę na rozwianie wątpliwości Smile
Przy układaniu planu posiłkowałem się forum, Sommerem i OG.
21 lat, 83kg, 185cm

wzrost i waga dla nas jest najmniej istotna nie musicie podawać Wink

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  Cele(od najważniejszego):
-30s wolnego stania na rękach

wprowadź ćwiczenia pod rozciąganie barków to się przyda do stania
Żeby stać 30 sekund musisz umieć zablokować bary i plecy oraz przycisnąć ramiona do uszu i łokcie na zewnątrz ( jakbyś chciał zrobić w nich przeprost ) no i nauczyć się pracy nadgarstkami w celu balansu całego ciała ( zakładając, że masz wypracowane sylwetki i rozciągnięte bary = brak kąta barkowego ) i wyprzedzać przechylenia kontrując nadgarstkami

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  -pompki w staniu na rękach

Najlepiej robić przy drabince na poręczach i odciążać nogami


-waga tyłem
-waga przodem

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  - zbić trochę % tkanki tłuszczowej, obecnie 13%

To samymi sylwetkami zbijesz + obwody

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  Trening A:
-Rozgrzewka
-Sylwetki wg Newcia
-Stanie na rękach, przerzuty w bok i w przód
-Progresja do wagi tyłem (obecnie krzesełko, kiedyś robiłem już wagę, tylko to zaniedbałem i ostatnio się dowiedziałem, że wagę robi się zaczynając od zwisu podchwytem, więc zaczynam od nowa małymi krokami)

A gdzie rozciąganie ? Wprowadź sylwetki i zestaw ćwiczeń pod stanie z tematu o staniu

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  -Obwód (3 razy, przerwy miedzy cwiczeniami 1,5-2min i 3 min po obwodzie):
1)Progresje do pompek w staniu na rękach-obecnie pompki stojac na poręczach (pike)
2)Podciąganie podchwytem w poziomce
3)Przysiady z nogi na nogę (cossack squat?)
4)Pseudo pompki do wagi na ziemi (planche)
5)Podciąganie z odwodzeniem kółek gimnastycznych w poziomie (nogi na krześle)
6)Progresje do przysiadu na jednej nodze z Sommera (akutalnie speed skate squat- nie wiem jak to wytłumaczyć Smile )
Planuje dojść do 8 powtórzeń i zmienić na kolejną wersję ćwiczenia- obecnie robię 4-5 powtórzeń.

Ugięcia ramion na poręczach, dorzuć przysiad wyskok lub jakieś wskoki na przeszkodę w końcu skaczesz akrobatykę

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  -Rozciąganie- skłon

Masz rozpisany temat w rozciąganiu

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  Trening B:
-Rozgrzewka
-Sylwetki wg Newcia
-Stanie na rękach, przerzuty w bok i w przód
-Progresja do wagi przodem (też krzesełko)
Obwód (x3 przerwy tyle, żeby zmienić ćwiczenie i po obwodzie 3min, ):
Tutaj sobie układam zawsze na bieżąco w zależności od tego gdzie ćwiczę, kładę nacisk na wyskok, bo to mój słaby punkt, ćwiczenia, takie, w których jestem stanie wykonać 8-10 powtórzeń
-Rozciąganie-skłon w rozkroku

Więcej rozciągania raz na tydzień jedna pozycja to dużo Ci nie da, trzeba skłony, szpagaty, bary i mostki codziennie robić. Zrobić mniej ćwiczeń jak się nie ma czasu ale lepiej całe ciało


Trening C: - tutaj nacisk na rozciąganie
-Rozgrzewka
-Dużo stania na rękach, wejścia z pozycji kucznej do stania na rękach, próby do pompek
-Ćwiczenia na barki z hantlami (z mobility work od Sommera)
-Rozciąganie-skłony, mostek, barki

Treningi wykonuje na przymian A-C-B-C-A i w następnym tygodniu B-C-A-C-B,
niedługo nagram filmiki ze stania na rękach do oceny

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  Pytania:
1)Co byście zmienili, co dodali?

- 3-4 ćwiczenia do rozciągania ( np. dwa dynamiczne, dwa statyczne ) na bary, mostek, skłon i szpagaty
- robić sylwetki pod stanie na rękach z mojego tematu
- Pompki w staniu na rękach robić na poręczach tak by robić maksymalne ugięcie ramion

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  2)Mam możliwość robienia wagi na kółkach, czy to dobry pomysł?

wagę robi się tylko na kółkach jak najbardziej

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  3)Czy 'zakwasy' dzień po rozciąganiu są ok?

Tak to normalne zdarza się to często radzę robić lepszą rozgrzewkę

(2015-04-10 18:58)Dawid napisał(a):  4)Przy robieniu sylwetek na brzuchu i plecach czuje lekki ból w okolicach karku, zależy to od ułożenia głowy?

Brak pracy mięśniami brzucha, więcej pracuj brzuchem nie głową Wink

"Siła i szpan !" - SG Legia Warszawa

Jugger napisał(a):nie interesuj sie kim jestem, bo to naprawde bez znaczenia, tak samo jak mnie nie obchodzi kim jestes.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 użytkownik lubi ten post
2015-04-11, 18:04
Post: #5
RE: Trening
(2015-04-10 20:56)Dawid napisał(a):  To odrazu spytam, przy robieniu wagi kółka powinny być ułożone w jednej lini czy np. Lekko przekręcone pod jakimś kątem?

Ķółka odkręcić na zewnątrz. Polecam tutorial Mrówka, wszystko jest tam ładnie pokazaneSmile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
2015-04-12, 08:38
Post: #6
Trening
Jeszcze jedno pytanie: jeśli w siądzie prostym jestem na tyle rozciągnięty zeby przytrzymać klatkę przy udach to co robić dalej? Jak zacząć budować sile w tej pozycji?
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
2015-04-12, 12:26
Post: #7
RE: Trening
ale czego chcesz siłę budować ? pleców ? Drabinka i nietoperze i ćwiczenia pod szpiczagę

"Siła i szpan !" - SG Legia Warszawa

Jugger napisał(a):nie interesuj sie kim jestem, bo to naprawde bez znaczenia, tak samo jak mnie nie obchodzi kim jestes.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
2015-04-12, 12:28
Post: #8
RE: Trening
(2015-04-12 08:38)Dawid napisał(a):  Jeszcze jedno pytanie: jeśli w siądzie prostym jestem na tyle rozciągnięty zeby przytrzymać klatkę przy udach to co robić dalej? Jak zacząć budować sile w tej pozycji?

ja buduję siłę w maksymalnym zakresie ruchu przez stosowanie ćwiczeń z obciążeniem np good morning, jefferson curl.
5-10 powtórzeń, ostatnie powtórzenie przytrzymuję 10-20 sekund.

"Remember that almost right, is still wrong. In the long term, this pursuit of perfection will result in much greater strength development and technical refinement;" -Coach Sommer
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników lubi ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości