Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trening
2015-02-24, 19:58
Post: #1
Trening
Witam. Zanim napisze trening to napisze troche o swoim doswiadczeniu. Tak wiec ze sportem mam stycznosc odkad pamietam tak na prawde, natomiast treningi pozycji statycznych zaczalem jakies 2-3 tyg temu po dluuugiej przerwie spowodowanej kontuzja barku.
Chcialbym osiagnac nastepujace pozycje: Front Lever oraz Planche + "opanowanie" pozycji L-sit. Trening sily statycznej wyglada u mnie tak jak przeczytalem w watku Gimnastyczne ABC czyli:
L-sit- utrzymuje 22sec, wiec wychodzi 6x10sec (zakraglilem zeby wyszlo rowne 60sec)
Planche- utrzymuje Tuck Planche 12sec wiec 10x6sec
Front Lever- na razie z tym kiepsko bo to zaczalem trenowac pozniej (kontuzja sie odzywala) i jestem w stanie utrzymac Tuck FL z opuszczania ok 7sec.

Do tego dochodzi trening obwodowy w pon, wt, czw, piatek w srode i sobote sa natomiast aeroby.
Teraz moje pytania:
1. L-sit- kiedy bd mogl sie przeniesc na kolka? Jest jakis wyznacznik czy zalezy to ode mnie? (poki co robie na krzeslach)
2. Kiedy mam zaczac robic trudniejsza opcje danego cwiczenia?
3. Czy robic wszystkie 3 pozycje statyczne jednego dnia czy lepiej bd robic je oddzielnie np. 1 dzien 1 pozycja
4. Jak czesto powinienem cwiczyc te pozycje?
5. Przypuszczam ze robienie 20x3sec pozycji tuck FL z opuszczania bd troche dziwne (wg. mnie) wiec co powiniem robic najpierw?
6. Czy taki sposob cwiczenia pozycji statycznych jest dobry, czy polecacie moze cos innego?

Z gory dzieki za odpowiedzi/rady.
Odpowiedz cytując ten post
Teraz,
Reklama:
2015-02-25, 15:39
Post: #2
RE: Trening
Witaj, nie tyle chodzi o konkretne czasy utrzymywania przez Ciebie pozycji, lecz bardziej o ich technikę. Jeśli ona kuleje, to warto będzie się cofnąć do wcześniejszego etapu i ją poprawić. Dlatego zachęcam Cię do wrzucenia filmików na któych wykonujesz te pozycje do rubryki "okiem trenera".
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
2015-02-25, 17:30
Post: #3
RE: Trening
Forma jest jak najbardziej prawidlowa ogladalem filmiki w ktorych byla pokazywana forma danego cwiczenia i robilem ja przed lustrem, zarowno przed kontuzja barku jak i po. Czas mierzony poszczegolnych pozycji jest TYLKO i wylacznie do czasu gdy utrzymuje prawidlowa pozycje. Odbudowac forme jest latwiej niz zbudowac ja od 0. Trenujac przed kontuzja gdy bylem w 1 licuem bylem w stanie przejsc z pozycji siedzacej do stania na rekach i zostania w tej pozycji, niestety podczas jednej z prob stracilem rownowage i wypadl mi bark, do tej pory wypadl mi juz 4x. Robiac pozycje statyczne mam wrazenie ze zdecydowanie go wzmocnilem poniewaz nie boli mnie przy podstawowych ruchach treningowych np. poczatkowa faza podciagania, po X powtorzen pompkach. Owszem byl czas kiedy ta technika kulala, ale odczuwalem pewien dyskomfort w barku ktory po dluzszym przytrzymaniu zamienial sie w pewnego rodzaju bol, dlatego troche poszperalem, poczyytalem i ogaldalem filmiki odnosnie poprawnej techniki. Filmiku nie mam jak wrzucic poniewaz w telefonie nie mam kamery a jest to moj jedyny aparat Smile. Tak wiec zapewniam ze technika jest odpowiednia. Troche lat juz trenuje i jestem w stanie odroznic poprawna technike od tej zlej Smile
Odpowiedz cytując ten post
2015-03-07, 07:30
Post: #4
RE: Trening
Wybaczcie moja niecierpliwosc ale czy moglby ktos sie odniesc do moich pytan? Zalezy mi zeby wlaczyc ten plan sily statycznej "w zycie" jak najszybciej Smile.
Odpowiedz cytując ten post
2015-03-07, 07:54
Post: #5
RE: Trening
Odpowiadam moim zdaniem:
ad.1 - 30s - poprawnej poziomki
ad.2 - gdy technika będzie poprawna a sam poczujesz swobodę ruchu
ad.3 - warto je łączyć w bloki tematyczne na ruchu ciągnące/pchające albo angażujące te same partie mięśniowe, na wyższym etapie łączy się w całe układy, czyli trenujesz elementy a nie konkretną pozycję .
ad.4 - zależy od twojego poziomu wytrenowania i dotychczasowej przygody z treningiem
ad.5 - nakręcić filmik Tongue ( pożycz od kolegi telefon, na pewno dasz radę )
ad.6 - czas trzymania 3s jest trochę krótki i z pewnością wykonanie 20 serii takiego ćwiczenia troszkę mija się z celem, zawsze możesz zrobić mniejszą ilość serii i sumować ogólny czas przytrzymań tak aby z treningu na trening się zwiększał.
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 użytkownik lubi ten post
2015-03-07, 08:25
Post: #6
RE: Trening
Dzieki za odp.
Odnosnie odp 3: poki co mam schemat pchanie, ciagniecie, brzuch (w polskiej wersji troche dziwnie sie to pisze ^^/ push/pull/core)
Jezeli chodzi o elementy jest to dosc odlegly temat. Mam 22 lata i przez to co robilem moje stawy nie sa takie jak byc powinny i nie pracuja tak jak powinny (najbardziej bark) ogolnie lacze to tak ze: front lever mam w dni pull/ planche w dni push/ l sit w dniu core. Tak na prawde dopiero po ponownym cwiczeniu pozycji statycznych jestem w stanie podciagac sie w pelnym zakresie ruchu (zarowno w pozycji hollow) bez bolow w barku. Wiec poki co zalezy mi na opanowaniu tych 3 pozycji statycznych. Cwiczenia sa 1/2x w tygodniu w zaleznosci od tego kiedy mam czas. Sa to dni Pon/sroda/piatek lub Pon/wto/czw/piatek na zasadzie A/B/C.
Odnosnie odp 5: Bylem zmuszony do przeprowadzki rok temu i znajomi sa 200km stad, ale postaram sie skombinowac cos co pozwoli mi nakrecic filmik.
Odnosnie odp 6: Poki co robie 5x max (jezeli chodzi o fron lever), czyli z opuszczania przytrzymuje tyle ile jestem w stanie przez 5 serii. Czekam az bd mogl utrzymac tuck FL ok 12 sec zeby przejsc do metody ktora stosuje w pozostalych cwiczeniach.

Tak wiec podsumowujac. Trening jest dobry i powininem takim planem trenowac, a czestotliwosc pozycji statycznych zalezy od mojego "przystosowania" miesni do takiego wysilku? Jezeli sie myle prosze o korekte Smile.
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości