Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plan treningowy; proszę o opinie
2015-02-07, 22:39
Post: #1
Plan treningowy; proszę o opinie
Więc tak z grubsza wygląda mój plan, który wykonuję w środę, piątek i niedzielę. Prosiłbym o wszelkie konstruktywne uwagi i odpowiedzi na parę pytań pod spodem Smile

Moje cele:
10 ugięć i podciągnięć na kółkach
Stanie na rękach bez ściany
Muscle-up
5 pistoletów na nogę
Unieść nogi do drążka Smile
Waga tyłem (z tym mi się nie spieszy - cel dodatkowy)

Rozgrzewka
1. Krążenia i wymachy
2. Sylwetki - na plecach, na brzuchu, bokiem, podpór przodem na kółkach
3. Rowerek 7-12min (głównie żeby podnieść temp, ciała i trochę pokręcić, bo w lecie jeżdżę na szosie Smile )
4. Zwis tyłem na kółkach (rozciąganie barków)

"Skill work"
1. Stanie na rękach przodem do ściany 3x20s
2. "Wykopy" do stania na rękach (przy ścianie, ale próbuję jej nie używać) 5-10 razy
3. Stanie na głowie (bez pomocy) - 3 razy ile się uda
4. Kuczna waga tyłem na kółkach - 5x4s
5. Poziomka*

Trening siłowy
1. Muscle-up z odciążeniem - tzn. stawiam przed sobą pudło, na nie nogi i próbuję wykonać przejście spod kółek nad nie. Utrudniam opierając mniejszą część nóg. Robię 3x1-5 powtórzeń
2. Ugięcia na kółkach** - 3x3-8
3. Podciągnięcia na kółkach** - 3x3-8
4. Pompki na kółkach - 3x3-8
5. Podciąganie australijskie na kółkach - 3x5-15
6. Pike Headstand Push-Ups (nie wiem jak to jest po polsku) - 3x3-8
7. Odwodzenie kółek na kolanach (nie jestem pewien nazwy - coś na wzór AB wheel) 3x3-8
8. Wznosy nóg (jak najwyżej) - 3x3-8
9. Progresja do pistoletu
10. Wyskoki (ćwiczenie dodatkowe) - 3x3-8

Na koniec się rozciągam

I teraz czas na pytania Smile
1) *Czy poziomka na ziemi jest trudniejsza od poziomki na poręczach/kółkach? I czy powinienem robić ją na poręczach (zrobię), czy na ziemi (dam radę z jedną nogą prawie wyprostowaną)
2) **Pytanie zadałem już w temacie Szkocikka - lepiej męczyć ugięcia i podciąganie na kółkach i robić po 4-5 powtórzeń (mój max), czy wrócić na drążek?
3) Co sądzicie o ćwiczeniu w ściągaczach/bandażach? Robiąc MU bardzo zdzieram sobie skórę z nadgarstków. Z tego co słyszałem, to nie ma sensu kupować skór, więc spróbowałem ściągaczy elastycznych i pomogło. Jakie macie opinie na ten temat? Smile
4) I tak z ciekawości - skóry gimnastyczne (na kółka) zakrywają rejon nadgarstka poniżej kości grochowatej (tam sobie najwięcej obcieram)?

PS. Ogólnie jeszcze chciałem dodać trening w domu. Głównie rozciąganie i sylwetki, może stanie na rękach (mało miejsca), ale nie wiem jak wyjdzie z czasem
PSS. Z racji tego, że trening mi trochę zajmuje, wszelkie ewentualne dodatki muszę dorzucić "kosztem czegoś" Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
Teraz,
Reklama:
2015-02-08, 10:30
Post: #2
RE: Plan treningowy; proszę o opinie
1.Na ziemi trudniej, najpierw poręcze ,potem na ziemi następnie na kółkach.
2.Już wcześniej tobie pisałem co bym robił.
3.nie stosuję
4.nie wiem

Po co robisz podciąganie australijskie i pompki na kółkach skoro robisz już trudniejsze warianty tych ćwiczeń? Wyrzuć te ćwiczenia z planu to zaoszczędzisz czas o którym piszesz że masz go mało.Lepiej porobić sylwetki w tym czasie.

P.S Jak dla mnie za dużo celów na raz . Może zacznij na początek od nauki poziomki , gdy ją opanujesz przejdź sobie do stania na rękach itd. Będzie Ci łatwiej ogarnąć trening pod konkretny element i szybciej osiągniesz postępy.
Odpowiedz cytując ten post
2015-02-08, 12:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-02-08 12:37 przez Wylfryd.)
Post: #3
RE: Plan treningowy; proszę o opinie
Co do ilości celów, to sam się nad tym zastanawiałem. Może coś wyrzucę.

Co do podciągania australijskiego i pompek, to starałem się ułożyć plan wg Overcomin Gravity, a Steven tam sugeruje po dwa ćwiczenia na podciąganie (i analogicznie resztę), z czego jedno "w pionie", a drugie "w pozionie". Smile

Co rozumiesz przez opanowaną poziomkę? Na poręczach zrobię, na kółkach też (choć gorzej mi wychodzi), kłopot mam z tą na ziemi - nie mogę nóg wyprostować, bo mi uda wysiadają. :/
I szczerze mówiąc chciałbym się nauczyć stania na rękach, więc tego raczej nie wywalę

Ale dzięki za opinię Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
2015-02-08, 12:37 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-02-08 12:41 przez Newcio.)
Post: #4
RE: Plan treningowy; proszę o opinie
(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  Moje cele:
10 ugięć i podciągnięć na kółkach

Najlepiej do tego dojść z pomocą, czyli robisz tyle ile potrafisz potem do 10 ugięć lub podciągnięć z pomocą kogoś lub jeszcze jest taka magiczna technika ostatnie powtórzenie robisz najwolniej jak się da

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  Stanie na rękach bez ściany

Poczekaj cierpliwie w ciągu dwóch dni będę miał przygotowaną progresję pod to

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  Muscle-up


tutorial Mrówka

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  5 pistoletów na nogę

chwyt dwóch rąk np. za parapet i robisz z 10, z jakimś czasem jedną ręką się odciążasz też zrób z 10, i potem samemu próbujesz.

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  Unieść nogi do drążka Smile

Najlepiej z pomocą

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  Waga tyłem (z tym mi się nie spieszy - cel dodatkowy)

wystarczy poszukać jest opisany + progresja od Mrówka

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  Rozgrzewka
1. Krążenia i wymachy
2. Sylwetki - na plecach, na brzuchu, bokiem, podpór przodem na kółkach
3. Rowerek 7-12min (głównie żeby podnieść temp, ciała i trochę pokręcić, bo w lecie jeżdżę na szosie Smile )
4. Zwis tyłem na kółkach (rozciąganie barków)

Mało intensywna ale jeśli Cię to rozgrzewa to ok

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  "Skill work"
1. Stanie na rękach przodem do ściany 3x20s
2. "Wykopy" do stania na rękach (przy ścianie, ale próbuję jej nie używać) 5-10 razy
3. Stanie na głowie (bez pomocy) - 3 razy ile się uda
4. Kuczna waga tyłem na kółkach - 5x4s
5. Poziomka*


Powinieneś do tych celów porobić dodatkowe ćwiczenia wyciągnięte z progresji im więcej tym lepiej

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  Trening siłowy
1. Muscle-up z odciążeniem - tzn. stawiam przed sobą pudło, na nie nogi i próbuję wykonać przejście spod kółek nad nie. Utrudniam opierając mniejszą część nóg.
Robię 3x1-5 powtórzeń

Polecam metodą ekscentryczną powolne opuszczanie z podporu do zwisu

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  6. Pike Headstand Push-Ups (nie wiem jak to jest po polsku) - 3x3-8

idę do super marketu bo nie wiem jak po polsku jest super market. Opisz to jak to wygląda a ja Ci powiem jak to powinno się poprawnie nazywać

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  Na koniec się rozciągam

Czyli ?

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  I teraz czas na pytania Smile
1) *Czy poziomka na ziemi jest trudniejsza od poziomki na poręczach/kółkach? I czy powinienem robić ją na poręczach (zrobię), czy na ziemi (dam radę z jedną nogą prawie wyprostowaną)

Na kółkach trudniejsza, na podłożu trudniejsza jeśli mam dużą masę ciała, wszystko zależy od gibkości. Niskie poręcze mogą pomóc


(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  2) **Pytanie zadałem już w temacie Szkocikka - lepiej męczyć ugięcia i podciąganie na kółkach i robić po 4-5 powtórzeń (mój max), czy wrócić na drążek?

Zależy jaki masz cel robiąc te ugięcia na kółkach, na pewno bardziej rozwojowe są kółka bo jest brak stabilności


(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  3) Co sądzicie o ćwiczeniu w ściągaczach/bandażach? Robiąc MU bardzo zdzieram sobie skórę z nadgarstków. Z tego co słyszałem, to nie ma sensu kupować skór, więc spróbowałem ściągaczy elastycznych i pomogło. Jakie macie opinie na ten temat? Smile

Każdy sposób jest dobry jeśli prowadzi do celu.


(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  4) I tak z ciekawości - skóry gimnastyczne (na kółka) zakrywają rejon nadgarstka poniżej kości grochowatej (tam sobie najwięcej obcieram)?

Tak cały nadgarstek jest zasłonięty

(2015-02-07 22:39)Wylfryd napisał(a):  PS. Ogólnie jeszcze chciałem dodać trening w domu. Głównie rozciąganie i sylwetki, może stanie na rękach (mało miejsca), ale nie wiem jak wyjdzie z czasem
PSS. Z racji tego, że trening mi trochę zajmuje, wszelkie ewentualne dodatki muszę dorzucić "kosztem czegoś" Smile

Ja bym zalecał skupić się na sylwetkach, rozciąganiu i staniu na rękach zamiast robić niepotrzebną siłę. Barki naprawdę bardzo trudno doprowadzić do pełnej mobilności czyli odblokowania ich w łopatkach

"Siła i szpan !" - SG Legia Warszawa

Jugger napisał(a):nie interesuj sie kim jestem, bo to naprawde bez znaczenia, tak samo jak mnie nie obchodzi kim jestes.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
2015-02-08, 13:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 2015-02-08 13:02 przez Wylfryd.)
Post: #5
RE: Plan treningowy; proszę o opinie
1) Jak wygląda pomoc w podnoszeniu nóg do drążka? Ktoś ma mnie po prostu złapać za kostki i podnosić nogi, gdy nie będę już mógł?
2) Moje powolne opuszczanie z MU kończyło się w ten sposób, że robiłem wolne opuszczenie w podporze, a potem przy przejściu z nad kółek pod nie - spadałem :/ Ale spróbuję w tych ściągaczach
3) Pike Headstand push-ups - pompki w pozycji łamanej. Znalazłem nazwę Big Grin
4) Czy nazwy ćwiczeń rozciągających mogę przepisać z książki Tsatsoulina? Ogólnie to mam skłon w przód (siedząc, nogi proste), rozciąganie w rozkroku siedząc, rozciąganie klatki (łapię się za drabinkę z tyłu i wypycham klatkę) i pleców (analogicznie), rozciąganie łydek (staję na całych stopach, dotykam dłońmi ziemi)

Dzięki za odpowiedź Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
2015-02-08, 13:30
Post: #6
RE: Plan treningowy; proszę o opinie
(2015-02-08 13:00)Wylfryd napisał(a):  1) Jak wygląda pomoc w podnoszeniu nóg do drążka? Ktoś ma mnie po prostu złapać za kostki i podnosić nogi, gdy nie będę już mógł?

Raczej nadawać prędkość nogom, ja łapię pod łydki

(2015-02-08 13:00)Wylfryd napisał(a):  2) Moje powolne opuszczanie z MU kończyło się w ten sposób, że robiłem wolne opuszczenie w podporze, a potem przy przejściu z nad kółek pod nie - spadałem :/ Ale spróbuję w tych ściągaczach

No trudno to poproś kogoś o pomoc, żeby pozwolił Ci powoli opuścić, albo podłóż sobie coś pod nogi i staraj się opuszczać mając nogi w poziomce to też może pomóc

(2015-02-08 13:00)Wylfryd napisał(a):  3) Pike Headstand push-ups - pompki w pozycji łamanej. Znalazłem nazwę Big Grin

aaaa to przygotowanie do pompek w staniu na rękach, to dobre ćwiczenie na barki i tricepsy ale lepiej je w poręczach zrobić z pełnego zakresu

(2015-02-08 13:00)Wylfryd napisał(a):  4) Czy nazwy ćwiczeń rozciągających mogę przepisać z książki Tsatsoulina? Ogólnie to mam skłon w przód (siedząc, nogi proste), rozciąganie w rozkroku siedząc, rozciąganie klatki (łapię się za drabinkę z tyłu i wypycham klatkę) i pleców (analogicznie), rozciąganie łydek (staję na całych stopach, dotykam dłońmi ziemi)

No ja ci powiem, że ja Tsatsoulina nazw nie znam, czy robisz skłon, rozkrok i rozciągasz klatkę, plecy i łydki. Rób według Tsatsoulina chyba to czas by dać trochę zestawów ćwiczeń pod rozciąganie. Bądź cierpliwy coś w niedługim czasie postaram się uzupełnić

"Siła i szpan !" - SG Legia Warszawa

Jugger napisał(a):nie interesuj sie kim jestem, bo to naprawde bez znaczenia, tak samo jak mnie nie obchodzi kim jestes.
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
2015-02-08, 23:25
Post: #7
RE: Plan treningowy; proszę o opinie
(2015-02-08 13:30)Newcio napisał(a):  
(2015-02-08 13:00)Wylfryd napisał(a):  2) Moje powolne opuszczanie z MU kończyło się w ten sposób, że robiłem wolne opuszczenie w podporze, a potem przy przejściu z nad kółek pod nie - spadałem :/ Ale spróbuję w tych ściągaczach

No trudno to poproś kogoś o pomoc, żeby pozwolił Ci powoli opuścić, albo podłóż sobie coś pod nogi i staraj się opuszczać mając nogi w poziomce to też może pomóc
O to to to to, tak właśnie robię (nogi w poziomce), chociaż podpieram raczej na wysokości połowy ud póki co.


(2015-02-08 13:30)Newcio napisał(a):  . Bądź cierpliwy coś w niedługim czasie postaram się uzupełnić
Poczekam. Na tutek do stania na rękach również. Nigdzie mi się nie spieszy Smile

Ogólnie to z podjęciem decyzji poczekam na wymienione tutki/artykuły, ale póki co mam pomysł, aby wywalić pompki, australijskie, odwodzenie, wyskoki i wagę tyłem na rzecz większej ilości sylwetek i rozciągania

Dzięki za pomoc Smile
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Lubię to Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości