Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

kółka dla początkującego grubasa
#1

Cześć,

przeglądałem forum ale nie mogłem znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie: czy warto teraz kupić kółka i na nich ćwiczyć czy poczekać.

background:
mam 34 lata, 92kilo wagi z czego większość to tłuszcz a nie mięśnie.
Ćwiczę w domu od dwóch miesięcy, staram się utrzymać systematykę - 3 dni treningowe w tygodniu. Głównie jest to FBW na bazie kalenistyki - przysiady, pompki, podciąganie do stołu, czasem pobiegam z psami w lesie.
Od tygodnia mam drążek, ale "ćwiczę" na nim na razie wiszenie (możecie się pośmiać) i negatywy, czyli opuszczanie z krzesła.

Na razie waga powoli spada - 2 kg w dwa miesiące, ale sylwetka już inaczej wygląda, czuję się "zdrowiej" i sprawniej.

Wracając do pytania: czy warto od początku kupić kółka i starać się coś na nich robić (choćby pozycję wyjściową), czy poczekać aż zrzucę wagę i wyrobię jakąś sprawność w tych ćwiczeniach które robię? Na kółkach są fajnie wyglądające ćwiczenia a'la crossfit ale nie wiem czy nie osiągnę tego samego progresem na drążku.

Będę wdzięczny za każdą poradę.
#2

Generalnie kółka zawsze kupić warto, ale skoro jesteś taki początkujący, to prawdopodobnie niewiele na nich wykonasz, bo można się nieźle zdziwić przeskakując ze stabilnej podłogi/drążka, na kompletnie niestabilne kółka Tongue
#3

Na kolkach wygodnie sie robi wszystkie ćwiczenia typu Inverted Row, na pewno będzie lepiej niż podciąganie do stołu no i możliwości konfiguracji (pochylenia ciała) masz duze - na początku, gdy nie jesteś w stanie wykonać zwykłego podciągnięcia w pionie, to ma znaczenie. Czemu nie? Jak masz miejsce to bierz.
#4

To zależy jakim typem osoby jesteś. Kółka to bardzo niestabilny przyrząd, podpór w zwisie prawdopodobnie zrobi więcej złego niż dobrego przy obecnej wadze i nieznajomości przyrządu. Ale mógłbyś spróbować robić pompki na kolanach z rękoma w kołach np. i ćwiczenia w zwisie postawnym.