Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Książki akrobatyka/gimnastyka najmłodszych
#1

Witam.

Potrzebuję jak w temacie. Pracuję jako instruktor akro/gim/pływanie dla dzieciaków i dołożono mi grupy dzieci 3-6 lat. Chciałbym maksymalnie zebrać informacje o metodyce nauczania takich dzieciaczków Smile Swoje poszukałem i znalazłem ale może ludzie z większym doświadczeniem mają jakieś ciekawe pozycje w literaturze czy internecie. (z naciskiem na akrobatykę)

Dziękuję i pozdrawiam.
#2

Ciężki temat. Są tylko stare książki z lat 50 a sporo w zakresie zarówno metodyki, jak i techniki się zmieniło. Jesli chodzi o wiedzę, to jesteśmy w stanie Ci ja przekazać ale z książkami gorzej Sad
#3

To prosiłbym o tytuły mimo wszystko może coś znajdę gdzieś Smile

A jeśli ktoś ma jakąś wiedzę tu do przekazania to także będę bardzo wdzięczny Smile
#4

Takich dzieci się nie trenuje, z takimi dziećmi się bawi. Wink Najważniejszy jest ruch i zaszczepienie "miłości" do sportu. Tak więc zamiast szukać książek o metodyce nauczania akrobatyki nieskoordynowanego wiotkiego trzylatka, którego możesz uszkodzić łapiąc za rączki do asekuracji, skupiłbym się na pozycjach dotyczących gier i zabaw oraz rozwoju ontogenetycznego dziecka.

Jeśli chodzi o same książki, polecałbym skorzystać z http://karo.umk.pl/Karo/ w celu znalezienie pozycji, które mogłyby Cię zainteresować. Osobiście na szczęście nie miałem okazji współpracować z trzylatkami jednak wiedza o rozwoju takiego dziecka, o rozwoju motoryczności dużej i małej, zmianach proporcji ciała, mielinizacji, pojemności płuc i wyrzutowej serca, etapach kostnienia i posturogenezy imo ma znaczenie jeśli chcesz zadbać o bezpieczeństwo dzieci i przy okazji oszczędzić nerwy bo dzieciak czegoś nie umie lub nie rozumie.
#5

Dzięki predi za post Smile